Loading...
Navigatie:  Home  >  Nieuws  >  Bericht

DSB neemt corona-maatregelen om verspreiding tegen te gaan

 16 maart 2020 

    Print       Email

GFC NIEUWS- Met ingang van vandaag neemt DSB extra maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken en om de continuïteit van haar dienstverlening te garanderen.

De klanten De dienstverlening aan de klanten vanuit de kantoren blijft van kracht. Wel vraagt de situatie om aanvullende maatregelen.

DSB vraagt haar klanten zoveel als mogelijk gebruik te maken van elektronische betaaloplossingen zijnde: Internet Banking, Mobile Banking App, ATM en POS-apparaat. Tevens verzoekt DSB haar klanten zo min als mogelijk persoonlijk naar de bank te komen.

Indien een klant waarneembare ziekteverschijnselen van het coronavirus (hoesten en/of niezen) vertoont, dan zullen wij helaas genoodzaakt zijn de klant te verzoeken de bank te verlaten. “Wij adviseren de klant om de huisarts te bellen voor zijn/haar persoonlijke zorg en zorg voor zijn omgeving.”

Met ingang van 16 maart, tot nader order, past DSB onderstaande diensten aan:

• De klant wordt bij de ingang door een DSB-medewerker verwelkomd (niet met een handdruk). Hij/zij zorgt voor een efficiënt verloop van de afhandeling van de bankzaken op grond van de specifieke vraag waarvoor de klant het kantoor bezoekt. Voor de veiligheid van klanten en personeel beperkt DSB het aantal mensen in de bankhal.

• Geldopnames en stortingen tot een bedrag van SRD 3.000 worden voorlopig niet meer aan de kas geaccepteerd. Hiervoor worden de klanten verwezen naar de ATM of om zich op een later tijdstip, wanneer de situatie zich weer heeft genormaliseerd, weer te melden. Uitzondering hierop wordt gemaakt voor 60-plus klanten die van hun eigen rekening geld willen opnemen. De ATMs en POS-apparaten worden door vele klanten gebruikt. DSB vraagt de samenleving om de eigen persoonlijke hygiëne maatregelen in acht te nemen.

• In de branche worden klanten alleen geholpen als zij een afspraak hebben gemaakt via de afsprakenkalender op de website van de bank www.dsb.sr

• Bij binnenkomst van de bank wordt er een handsanitizer aan de klant aangeboden.

• Het is vanzelfsprekend belangrijk om de algemene adviezen goed op te volgen. Dat betekent: het personeel schudt de klant voorlopig geen hand en onze front office medewerkers en kassiers dragen handschoenen.

DSB bekijkt van dag tot dag wat ervoor nodig is om zo gezond en kwalitatief mogelijk te kunnen blijven bankieren. Mogelijkerwijs zullen bijkomende maatregelen getroffen worden indien de situatie verder verslechtert. V

oor vragen of meer informatie kan er gemaild worden naar ons [email protected] of gebeld worden met ons contactcenter op 471100.

DSB rekent op de medewerking van haar klanten en dankt de samenleving voor hun begrip.

Zie ook een ander interessant bericht door op de volgende link te klikken>>> DIKKE MENSEN IN SURINAME WORDEN MAGER MET NIEUW AFSLANKMIDDEL

    Print       Email
  • Published: 2 weken ago on 3 september 2020
  • By:
  • Last Modified: september 3, 2020 @ 12:42 am
  • Filed Under: Nieuws
Translate »